Op naar de sneeuw, bergen en nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aleid Kamp - WaarBenJij.nu Op naar de sneeuw, bergen en nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aleid Kamp - WaarBenJij.nu

Op naar de sneeuw, bergen en nieuwe avonturen!

Blijf op de hoogte en volg Aleid

01 Juli 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve allemaal,

Hier ben ik weer even en over niet zo lang ben ik weer voorgoed terug in Nederland, het is namelijk nog maar een maandje en dan zit het hele avontuur erop!

Een paar weken geleden hadden we voor het laatst een lang weekend en heb ik samen met Rixt een campervan gehuurd en zijn we naar de westkust van het Noordereiland gereden.

Vrijdagavond begon de reis en zijn we weggereden vanaf Auckland richting Hamilton, ging niet heel erg snel, want ja er bestaat ook zoiets als file in Nieuw-Zeeland. Toen we al een flink eind op weg waren, hebben we de campervan ergens midden in een weiland neergezet en richting ons bedje gegaan! Voor de foto's moeten jullie even op mijn facebook kijken, die staat er zeker op!

De volgende dag zijn we midden door de bush bush en helemaal langs de kust naar New Plymouth gereden. Zo kwamen wij na een poosje midden in het Egmont national park terecht, dit duurde iets langer dan normaal, want we waren even flink verdwaald en reden behoorlijk off road. Daarnaast hebben wij een kudde koeien voor de auto gehad die na 30 min ongeveer door hadden dat ze toch wel ietsje aan de kant moesten gaan, het was eigenlijk best hilarisch! Ook hebben we een ijsvogel gezien, wat ik dus erg bijzonder vond, maar hoorde al van pap en mam dat die dus ook gewoon in Twente rondvliegt, dus beetje jammer...

Volgende dag zijn via de hele kust weer verder omhoog gereden en hebben we gecampeerd in National Park, brrrr dat was best koud haha! Ik was hier al een keer geweest, maar Rixt nog niet, dus vandaar dat we hier even een nachtje gestopt zijn.

Na dit gezellige en leuke weekend was het weer tijd om terug te rijden naar Auckland, want de volgende dag moesten we weer naar stage! Weer een weekendje om niet te vergeten en die weer in de boeken komt!

Na al deze ontzettende leuke en drukke weekenden, ben ik vooral veel weekenden in Auckland gebleven, aangezien ik niet echt een geldboom in de tuin heb staan en ik moest sparen voor het Zuidereiland, want ja, dat kwam wel erg dichtbij!

De laatste paar weken op stage waren nog steeds erg gezellig! Ik heb gisteren mijn laatste dag gehad en dat was erg gek. Mijn collega's zijn niet alleen maar collega's maar ook echt vrienden van me geworden! Heb zo'n fantastische mooie tijd gehad en ik zal het nooit vergeten!!!

In de laatste week heb ik ook alles voor mijn stage afgerond en het eindgesprek met mijn stagebegeleider in Nederland gehad. Ik heb een 8.5 voor mijn praktijk gekregen, een 7 voor mijn onderzoeksrapport en een 8.3 voor mijn eindpresentatie en gemiddeld heb ik een 8 voor mijn hele stage! Hier ben ik dan ook stiekem best wel trots op hihi :)

Gelukkig heb ik nog niet echt afscheid van iedereen moeten nemen, aangezien ik nog voor 2 dagen terug kom in Auckland om snel nog even wat biertjes met elkaar te drinken! Ook ben ik afgelopen zaterdag met Ally samen uiteten geweest en toen we wilden afrekening zei ze: noo this one is from me, you did so well and we will miss you so much so I don't want you to pay anything! Echt zo ontzettend lief!

En hier zit ik dan, in mijn lege kamertje en de uurtjes aan het aftellen voor mijn grote reis op het zuidereiland samen met Rixt! Het voelt heel gek en aan de andere kant heb ik er ook ontzettend veel zin in!!

Donderdag stappen we in die grote oranje bus en kan het tweede deel van Nieuw-Zeeland beginnen, rondtrekken en backpacken door dit mooie en fantastische land! Het Zuidereiland schijnt nog mooier te zijn dan het Noordereiland, dus ben erg benieuwd en kan niet wachten tot we in de sneeuw staan ( ja, het is harstikke koud hier op dit moment)!

Stiekem heb ik ook best veel zin in om thuis te komen, ben er wel achter gekomen dat ik niet langer dan 6 maanden van huis kan zijn en van mijn lieve familie, vrienden, dispuut, hockeyteam, Amsterdam enz... Lieve allemaal, ik ga nog even genieten van dit land en dan beloof ik dat ik snel naar huis kom!

Tot over een maandje, ik land om precies te zijn op 1 augustus om 13.00 uur op schiphol, dus jullie kunnen beginnen met aftellen!

Dikke zoen van Aleid die nog eventjes aan het genieten is! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aleid

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 18214

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 01 Augustus 2015

Auckland

02 Januari 2010 - 24 Juli 2010

Als Aupair naar Engeland

Landen bezocht: