Worden schieten tekort... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aleid Kamp - WaarBenJij.nu Worden schieten tekort... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aleid Kamp - WaarBenJij.nu

Worden schieten tekort...

Blijf op de hoogte en volg Aleid

30 Juli 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve allemaal,

Daar zit ik dan, de laatste paar uurtjes in Nieuw Zeeland, gek, heel gek! Net iedereen nog even langs gegaan, laatste knuffels uitgegeven en het enige wat er nog te doen is, koffer inpakken! Worden schieten tekort als ik terug denk aan de afgelopen maanden, want wauw, Nieuw Zeeland jij hebt mijn hart gestolen!!

Afgelopen maand ben ik door het Zuiden eiland gereisd samen met Rixt. Wat fantastisch en onvergetelijk was dit, ik zal het proberen kort te houden.

Cristchurch
We begonnen de reis op 1 juli 's avonds in Christchurch, na mijn laatste dagje stage, wat ook best gek was, was het eindelijk tijd om het vliegtuig te pakken en mijn laatste maandje in Nieuw Zeeland door te brengen. Christchurch is na de aardbeving vooral een spookstad geworden, met allemaal lege huizen en nog veel scheuren te zien in de huizen en wegen. Kortom, niet zo heel boeiend meer.

Kaikoura
De volgende dag vertrokken we naar Kaikoura, wat bekend staat om zijn crayfish (soort krab). Alles om dit stadje draait om vis en het is de beste plek om walvissen te zien. Dus ja, dat moest ik natuurlijk doen en dat hebben we gedaan, wauw wat een beesten! Er waren er best veel en ze zijn echt GIGANTISCH groot, die zou ik niet graag in het water tegen komen haha! Maar wat een ervaring

Picton
Volgende dag vroeg naar Picton, want daar pakte de rest van de groep de boot terug naar het Noord-eiland, maar ja, wij natuurlijk niet, want wij waren er net en ik was nog niet van plan om terug te gaan! Wij sliepen in een hostel met hottub, dus tja, daar doken we natuurlijk meteen in en zijn er de rest van de dag ook niet meer uitgekomen!! :)

Abel Tasman
Vanuit Picton zijn we doorgereden naar Abel Tasman, tussendoor nog een korte stop in Nelson gemaakt, staat bekend om zijn fruit plukken! Daarna weer snel in de bus en richting Abel Tasman, waar ik al heeeel lang heen wilde en dus eindelijk ging gebeuren! We bleven hier 2 dagen, dus de volgende dag heb ik daar samen met Rixt gekayaakt, wauw dat was fantastisch! Wat een super helder water en heel mooi national park! Heeft die Dutchie Abel Tasman goed uitgekozen!

Westport
Dit was niet een erg bijzonder dag, vooral in de bus gezeten en uiteindelijk verbleven in Westport waar we met de hele groep Lord of the Rings hebben gekeken haha!

Frans Joseph
Dit was een erg bijzondere dag, nou ja, 2 dagen! We kwamen rond 17u in dit stadje en dit staat bekend om zijn glacier, de Fox Glacier. 's Avonds wat biertjes gedronken met de hele groep en 's ochtends richting de glacier! Aangezien de Glacier zo erg gekrompen is, kan je er niet meer zo maar op en moet je met de helikopter omhoog gebracht worden, geen probleem! Wauw, dit was echt heel tof.

Helaas moesten we na 20 minuten weer naar beneden, omdat het te hard begon te waaien en dat nogal gevaarlijk kon zijn. Maar wat een ervaring was dit, ongelofelijk! Ook al was het 20 minuten, dit is iets wat ik nooit ga vergeten.

Wanaka
Na Frans Joseph zijn we richting de Nieuw Zeelandse alpen vertrokken en dit is misschien wel de meeste mooie toch die ik ooit in mijn hele leven heb gemaakt, wat een uitzicht en wat een fantastisch zicht met al die bergen onder de sneeuw. Wanaka is een beetje het wintersport stadje van Nieuw-Zeeland en zit direct aan een meer. Het was hier zo mooi, dat Rixt en ik hier maar even een paar dagen zijn gebleven. Veel gewandeld en een beetje tot rust gekomen na al die eerdere indrukken.

Queenstown
Na 4 dagen in Wanaka verder gegaan naar Queenstown, wat ook weer super mooi was, want ja, je ziet nog steeds in die alpen! Queenstown is ook een wintersport stadje in de winter en dus erg druk met allemaal snowboarders en skiërs.

Wij hebben hier ook de luge gedaan, want eigenlijk mario kart in real life is, wat hebben wij gelachen! In het begin krijg je een introductie en die man vond Rixt en mij zo leuk, dat hij een extra lang introductie heeft gehouden haha. We kwamen niet meer bij!

Verder hier en daar wat biertjes gedronken, want ja, niet alleen het uitzicht is fantastisch maar ook het uitgaansleven. We hadden tijdens onze reis een paar leuke mensen ontmoet waardoor we al snel een leuke groep hadden waar we veel mee hebben gedaan.

Gunn's Camp
Na Queenstown richting de deep south gegaan, het verre zuiden. Hier hebben we een cruise door Milford Sound gemaakt, wat een Fiorland is in Nieuw Zeeland. Een must see als je naar NZ komt en dat is ook zeker waar! Met dolfijnen springend langs de boot en een uitzicht waar ik nog steeds geen woorden heb, was het compleet!

In Gunn's Camp hebben we geslapen, wat ook midden in dit park ziet en om 10 uur 's avonds geen elektriciteit meer is haha. Wat een avontuur!

Stewart Island
De volgende dag hebben we de boot gepakt en zij we naar Stewart Island geweest, want 30km infrastructuur heeft en voor de rest national park is. Ook blijft dat je hier een kiwi kan spotten, dus we zijn op avontuur geweest 's nachts met helaas geen succes, maaarr we hebben er wel 1 gehoord!

De volgende dag een autootje gehuurd en zijn we een beetje op het eiland rond gereden, want het sneeuwde.... Maar wauw, wat een mooi eiland, zeker een aanrader mocht je ooit in NZ terecht komen.

Mt Cook
Mt Cook is de hoogste berg van NZ en is als ik het goed heb, 3724 meter, bedankt google haha! Als je door dit landschap loopt, voel je je echt heeeel erg klein! Wat een gigantische bergen en een uitzicht waar je letterlijk stil van word, ja waar IK zelfs stil van word! De hele toch er naar toe is echt adembenemend mooi en je wil eigenlijk gewoon wakker blijven en niet in slaap vallen!

Hier hebben we een wandeling gemaakt, wat heel erg mooi was. Erg genoten van dit mooie landschap en heerlijk tussen de rust en stilte na het drukke Queenstown.

Rangitata
Dit is midden in een regenbos. Het verblijf van ons was erg mooi, we hadden eigenlijk een huis voor ons alleen. Hier ook weer een wandeling gemaakt, want ja, wat moet je anders midden in een regenbos haha! Erg mooi, deed me een beetje denken aan Whakahoro op het Noord-eiland.

Na al deze belevenissen, kwamen we weer terug in Christchurch, waar ik afscheid moest nemen van Rixt, want die vloog over een paar dagen naar Australie. Het was een onvergetelijk reis en het was heel erg fijn en gezellig om dit met iemand samen te delen, bedankt lieve Rixt!

Ik ging weer terug naar Auckland met de bus en ben voor de tweede keer langs Kaikoura gegaan. Hier heb ik een vistrip gemaakt, met twee vissersmannen en een heel klein vissersbootje! Ja ja, op die wilde zee met een klein bootje heb ik vissen gevangen en zelfs een haai!! Dan schrik je wel even als je je hengel omhoog haalt haha.

Na het vissen hebben we een aantal wijntjes gedronken en crayfish gegeten die wij gevangen hadden. Nou ja, aantal wijntjes.... Ik denk dat deze vissersmannen alcoholisten zijn haha!

Daarna weer dezelfde weg terug naar Auckland en voor het laatst nog wat biertjes gedronken in Wellington. Gek idee dat ik daar in het begin van mijn reis was en aan het eind van mijn reis, voelde alsof ik mijn weg terug maakte richting Nederland.

De laatste dagen in Auckland waren vooral erg gezellig en druk, voor het laatst nog met iedereen even wat leuke dingen gedaan en een dikke knuffel gegeven. Het afscheid valt iets zwaarder dan ik dacht, zeker toen ik vandaag voor het laatst langs ging bij Stray, want een super leuke en mooie tijd heb ik daar gehad en ik zal dit nooit vergeten! Ik heb als aandenken een mok aan iedereen gegeven met mijn skydive foto erop, want deze vond iedereen echt hilarisch haha, dus nu kunnen ze mij zeker nooit meer vergeten!

En hier zit ik dan, de laatste uurtjes af te tellen, gek idee! Ik heb heel veel zin om jullie allemaal weer te zien en een knuffel te geven! Bedankt voor al jullie berichtjes, kaartjes, skype moment enzz... Ondanks dat ik zo ver weg was, heb ik me nooit alleen gevoeld!

Ik ging naar Nieuw Zeeland met een grote glimlach op mijn gezicht en kom terug met een nog grotere glimlach en hier en daar wat traantjes! Want wauw, wat een geluk heb ik gehad dat ik dit mocht beleven en NZ heeft mijn hart gestolen en ik zal het nooit meer los laten!

Lieve allemaal, tot over een paar uurtjes!!!

Liefs van Aleid die terug kijkt met een glimlach op dit fantastische en onvergetelijke avontuur!!