Één groot avontuur! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aleid Kamp - WaarBenJij.nu Één groot avontuur! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aleid Kamp - WaarBenJij.nu

Één groot avontuur!

Blijf op de hoogte en volg Aleid

19 April 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve allemaal!

Pff waar te beginnen, het is toch inmiddels alweer ruim een maand geleden... Sorry trouwens daarvoor, maar goed, er dan ook nog steeds zoveel te beleven hier, 1 groot avontuur! Ik begin maar weer bij het 'saaie' gedeelte (stage) en ga dan verder op het leuke gedeelte (tripjes door het mooie NZ).

Mijn stage is nog steeds te gek! Het is elke dag wel weer lachen, gieren en brullen, mijn collega's zijn echt ontzettend leuk en gezellig! Ik heb laatst feedback gekregen van Gaz en die zei dat hij nog nooit een intern had gehad die alles zo snel oppikte en ik was volgens hem boven het gemiddelde met mijn kunnen hihi! :) De aankomende weken neemt hij mij elke week maar de General Managers meeting en mag ik ook en dagje met onze operations manager meelopen, aangezien hij zegt dat dat ook wel interessant voor me is aangezien ik meer de management kant op wil.

Verder ga ik eigenlijk steeds meer met collega's van Stray doen en dan ook met mensen die op het hoofdkantoor werken, wat ontzettend leuk is! Daarnaast ontmoet ik steeds meer mensen van de travel agents (mensen die in hostels, reisbureaus enz ons verkopen, dus die met ons samenwerken). Tijdens Mingle (avond voor mensen die hospitality werken en we gratis konden drinken en eten) heb ik veel mensen ontmoet en dit was ook echt een ontzettend leuke avond! Ik voel me zo erg thuis binnen het team en iedereen is zo leuk, word nog wat als ik over 3 maanden afscheid moet nemen.....

Aankomende week ga ik vrijdag met de vrouwelijke collega's naar een dinershow en zondag geeft een andere collega een afscheidsfeestje, dus ook volgende week is er weer genoeg te doen! :) Ik besef me steeds meer hoe ik het getroffen heb met mijn stage, had me echt niet beter kunnen voorstellen!

Tijdens het weekend van 21 en 22 maart zijn we met een groep van 18 gaan surfen in Raglan. Ik was hier al geweest, maar surfen blijft toch best wel leuk te zijn. We hadden een auto, accommodatie en een surfles geregeld. Het was een ontzettend gezellig weekend! Ik heb samen met Nina, Liesette en Kyra in een tent geslapen in de vorm van een mushroom, ook erg grappig en uniek voor mij haha!

Het weekend daarop is het WK cricket hier geweest en dit hebben we dan ook 'gevolgd' in een kroeg in Auckland. Nou ja gevolgd, laten we zeggen, proberen te volgen! Het was wel een erg gezellige avond :)

Het weekend (3,4,5,6 April) ben ik met Barbara, Liesette en Nina gaan roadtrippen met een campervan door de oostkust van het Noordereiland. Wat een ontzettend bijzonder en vooral erg fantastisch weekend! Dit zal ik zeker nooit vergeten! We hebben zoveel lol gehad met elkaar en daarnaast ook veel verhalen met elkaar gedeeld, wat het weekend compleet maakte!

We zijn de eerste dag naar Tauranga gereden en daar op het strand gelegen. Daarna zijn we weer verder gereden net voorbij Whakatane, waar we naast een meer hebben gecampeerd. Liesette en ik sliepen in de campervan en Barbara en Nina sliepen in een tent. Een erg mooie en bijzondere plek om te slapen. Toen besefte ik me denk ik pas echt dat je in Nieuw Zeeland zit, die vrijheid die je hebt en elke keer kom je plekken waar van je denkt, dit kan gewoon eigenlijk niet waar zijn.

De volgende dag vroeg vertrokken (na bananenontbijt van moeder Barbara) en hebben we de meeste mooie tocht gemaakt. Gingen dwars door de bergen en bij elk topje had je weer een adembenemend uitzicht, het was echt ongelofelijk mooi. Halverwege nog even gestopt bij een strandje en daarna doorgereden naar Gisborne, waar we hebben gegeten.

Aangezien ik maar 1 wijntje had gedronken, zijn we nog 2 uur lang doorgereden zodat we de volgende dag niet zo ver meer moesten. En ja, uiteraard werden we toen aangehouden door de politie en heb ik mijn eerste blaastest gehad, check check dubbel check! Maar ja, niks aan de hand dus mocht weer doorrijden.

En dat doorrijden was een erg leuk avontuur, door het donker met alle bochtjes en wilde dieren op de weg (wild zwijn vlak voor de auto, konijnen schoten overal naar toe). Toen ik na 2 uur toch wel echt moe werd, zijn we een weggetje ingeslagen die echt behoorlijk steil omhoog ging. Toen halverwege ergens onze campervan geparkeerd en midden een soort van weiland ons kamp opgezet.

Daarna nog wat biertjes gedronken en hebben we hele maansverduistering gezien en de melkweg was ook echt heel helder te zien. Alles was erg rustig en relaxt totdat ik ergens een wildzijn hoorde knorren dus ja, zo'n held ben ik nou ook weer niet, dus ik schoot meteen de campervan in natuurlijk. Daarna toch wat minder rustig gezeten en ben ik snel naar bed gegaan haha!

De volgende ochtend zagen was pas echt waar we geslapen hadden, nou en dat was weer geweldig. Blijkbaar hadden we dus boven op een berg ergens geslapen en met een uitzicht waar je u tegen zegt, ongelofelijk!

Daarna doorgereden naar een meer waar we ergens in een berghutje (de weg was zelfs onverhard, zo erg was het in de bushbush) hebben ontbeten. Helaas zijn we niet meer helemaal naar de top geklommen, aangezien het nogal mistig was en het keihard regende. Dus toen doorgereden naar Taupo.

In Taupo hebben we zo ongeveer op het strand gekampeerd. Ook hier een leuke avond met elkaar beleefd en de volgende ochtend was het helaas weer tijd om naar huis te gaan.

Iedereen was erg moe maar wel erg voldaan. Het was een weekend om nooit te vergeten en moet eerlijk toegeven, op dat soort momenten had ik gewild dat jullie even door mijn ogen konden kijken. Dan denk je, was pap of mam of mijn zussen maar even hier en konden ze maar zien wat ik nu zie en beleef. Ik heb verder geen last van heimwee, maar dat zijn van die moment dat het soms wel eens moeilijk is. Gelukkig had ik 3 toppers aan mijn zij en hebben ben ik blij dat ik dit met hun kon delen! Het was geweldig!

Het weekend van 11 en 12 april ben ik naar Tauranga gegaan en hebben we Mt. Manguini beklommen, waardoor je heel uitzicht hebt over Tauranga. Ook een erg leuk en fantastisch weekend!

Dit weekend redelijk rustig gehad, nog even met Barbara naar vrienden geweest die een hottub hadden en dat was best fijn na een goed avondje stappen daarvoor! Vandaag met Kyra, Laurens, Nina en Liesette naar one tree hill gegaan, waar je een heel mooi uitzicht over Auckland hebt.

Zo, dit heb ik de afgelopen maand beleefd. Zoals jullie horen en misschien ook een beetje beeld bij hebben, gaat het nog steeds erg goed met me. De tijd vliegt voorbij, ik heb nog maar 3 maanden en dat betekent dat ik alweer op de helft zit! Misschien gaat de tijd voor jullie wel een beetje langzaam, maar hier is het echt in een zucht voorbij!

Aankomend weekend ga ik met Barbara ook nog naar Coromandel waar een even een goede hike gaan doen! Ook heel veel zin in en volgende week natuurlijk weer gewoon stage is, maar ja, dat is eigenlijk ook 1 groot feest haha!

Lief Nederland, slaap lekker allemaal en hoop dat jullie een beetje kunnen meegenieten van mijn tijd die ik hier heb! Hoop dat het daar ook goed gaat, het zonnetje komt in ieder geval terug en het wordt steeds warmer in Nederland! Jullie stelen mijn zon hihi!! :)

Tot heel snel en voor nu een hele dikke zoen van een Aleid die dus eigenlijk nog steeds op een roze wolk zweeft met alles wat ik hier beleef!

Liefs xx

  • 20 April 2015 - 14:56

    Joke Kamp:

    Ha lieve Aleid,

    Wat fijn om te lezen dat je ons af en toe nog mist! Hihi

    En wat een vrolijke verhalen. Heel fijn om te lezen dat je een mooie tijd in Nieuw Zeeland hebt.
    Altijd leuk om je blog te lezen en we reizen elke keer een beetje mee.
    We zijn bijna op de helft. Ik weet niet of jij dat al wil horen maar het maakt mij wel blij. Hihi
    Geniet nog van deze 'once in a lifetime' gelegenheid in dit fantastische land.
    We missen je natuurlijk maar genieten op afstand zeker mee en zijn blij voor je dat je het zo goed hebt en dat de stage zo voorspoedig verloopt.

    Liefs en een dikke zoen van

    mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aleid

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 18226

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 01 Augustus 2015

Auckland

02 Januari 2010 - 24 Juli 2010

Als Aupair naar Engeland

Landen bezocht: