Tripje na tripje - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aleid Kamp - WaarBenJij.nu Tripje na tripje - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aleid Kamp - WaarBenJij.nu

Tripje na tripje

Blijf op de hoogte en volg Aleid

19 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve allemaal!

Hier ben ik weer, het heeft even geduurd. Ga er dus dan ook maar even lekker voor zitten, want het wordt een lang verhaal, zoveel te vertellen!! Zal proberen het kort te houden, maar ja, dat is soms nog wel eens lastig voor mij....

Ik zal beginnen bij mijn eerste dag stage! Ik was uiteraard best wel een beetje zenuwachtig, maar eigenlijk vanaf het begin dat ik binnen kwam voelde ik me al thuis! Iedereen is zo ontzettend aardig en open en mijn manager (Gareth) is ook heel vriendelijk. Ik ben vooral met hem de hele dag bezig, aangezien ik ook managementtaken van hem ga overnemen in de aankomende paar weken. Kunnen goed met elkaar opschieten en lachen, dus dat is mooi meegenomen. 's Avonds had ik een etentje met mijn bemiddelingsbureau (New Zealand Interships), waar ik dus al meteen wat mensen heb leren kennen.

Op dit moment ben ik vooral nog veel over het bedrijf aan het leren. Het bedrijf heet Stray en organiseert busreizen door heel Nieuw Zeeland en Zuidoost Azië. Wij doen vooral de sales kant, dus telefoontjes, email beantwoorden en mensen helpen die binnen komen lopen. En daarnaast heb ik dus nog een extra taak, namelijk management. Ook ga ik onderzoek doen naar hoe Stray in de toekomst nog meer klanten kan trekken, dus dat is ook heel interessant! Het is vooral een erg leuk bedrijf met veel kansen, dus dat is mooi.

Het weekend daarop ben ik voor het eerst meegeweest op een tripje met Studenttrips. We zijn naar het noorden geweest, maar de Bay of Island en Cape Reinga. Ongelofelijk mooi en de groep was ook erg leuk! Hebben al een groepsapp met 15 Nederlanders zo ongeveer, dus dat is erg gezellig! We hebben gezwommen, gedronken en gefeest uiteraard (hihi) en zijn dus helemaal naar het noordelijkste puntje van NZ geweest. Hier botsen de twee oceanen tegen elkaar, erg mooi en bijzonder om te zien!

Toen had ik precies 1 dag om bij te komen, want de volgende dag zou ik 8 dagen lang op trip gaan met Stray. We zijn langs de westkust getrokken, dus van Auckland naar Raglan, Mourea, Rotorura, Lake Aniwhenua, Taupo, Whakahoro, Tongariro National Park en Wellington. Gelukkig heb ik alles opgeschreven wat ik gedaan heb, dus hier komt het hele verhaal.

De eerste dag zijn we dus naar Raglan geweest, dit stadje staat bekend om zijn mooie surf plekken. Dus ja ja, Aleid heeft voor het eerst gesurfd en dit is waarschijnlijk ook meteen de laatste keer haha. Weet in ieder geval dat mijn talent niet bij het surfen ligt! We hebben geslapen in een regenwoud en hebben 's avonds rond het kampvuur gitaar gespeeld en gezongen. Daarna nog even de zonsondergang bekeken en toen snel naar bedje!

's Ochtends vroeg zijn we vertrokken naar de Waitomo caves. Hier ben ik in een wetsuite in een grot geklommen. Er waren hele nauwe ingangen en er lag ook erg veel water. We zijn dan ook soms met een luchtband door het water gedreven met boven ons hoofd allemaal glow worms, was echt een belevenis! En ja ja, aleid kamp is gewoon door de modder gekropen, met overal wormen en spinnen, ook dat hadden sommige mensen vast niet verwacht! Hebben zelfs een gloeiende spin gezien, had vast net een glow worm als lunch gehad ;)

Daarna zijn we naar Mourea vertrokken, waar wij traditioneel geslapen hebben in een Marai bij de Maori mensen (oorspronkelijke bewoners van NZ). Heel erg bijzonder en ook erg leuk, want we hebben met z'n allen onder 1 dak geslapen, eigenlijk een soort van pyjamafeestje haha. 's Avonds hebben we nog een optreden gekregen van de Maori familie en heb ik zelf de Kapa Haka gedanst, traditionele dans voor meisjes. De jongens deden de Haka, waar ze vroeger de vijand mee weg probeerden te drijven.

Daarna zijn we vanaf Mourea naar Rotorura vertrokken. Hier aangekomen, snel in een andere bus gesprongen want ik ging naar de Hobbiton. Hier is de Lord of the Rings opgenomen. Moet zeggen, erg leuk om te zien, maar na 1/2 hobbithuisjes geloofde ik het wel haha! Daarna doorgetrokken naar Lake Aniwhenua, ook een erg mooie plek. Hebben aan de rand van een rivier geslapen en 's avonds een hangi als avondeten gehad. Dit is een ondergrondse oven waar het eten in wordt gestopt. Erg lekker (denk dat pap hier ook wel een hapje van had willen eten). Misschien een goede cadeau voor vaderdag?? :)

Op dag 4 zijn we vertrokken naar Taupo. Denk dat de meest gave dag in mijn hele leven was, want ik heb namelijk geskydived! Ongelofelijk gaaf. Heb voordat ik uberhaupt de lucht in ging, denk ik wel 7 kleuren in mijn broek heb gescheten, maar eenmaal in de lucht en het moment dat je uit het vliegtuig stapt is iets om nooit meer te vergeten! Filmpje ervan staat ook op mijn facebook, dus dan hebben jullie een indruk! Echt te gaaf en te gek om dit gedaan te hebben! Misschien een leuk detail, we worden opgehaald door een limousine, dus ja, dat luxepoesje zit nog wel steeds ergens in mij haha!

Onze accomodatie zat ergens in the middle of nowhere, waar ik dus 2 dagen lang geen bereik heb gehad (sorry mam dat u ongerust was haha). Wel echt midden een national park geslapen, hier verbleven we dan ook 2 nachten. Op dag 2 heb ik weer voor het eerst in 10 jaar paardgereden. Dwars door het NZ landschap, toch wel wat anders dan het Almelose bos haha. Heuvel op, heuvel af, echt heel erg mooi.

Op dag 6 vertrokken we om 06.15 uur, omdat we de crossing gingen doen, wel genoemd de Tongariro crossing. Als jullie denken, hee dat komt me bekend voor, het staat in de top 10 van de wereld. Het is een afstand van 19.4 km en je doet er 7 uur over. Ook is hier The Lord of The Rings opgenomen, namelijk Mordor. Een onvergetelijk ervaring en ik heb nog steeds spierpijn! Dacht op een gegeven moment dat ik echt dood ging, maar heb het overleefd! Dus jen, de Sneschka (of hoe je het ook schrijft) was hier helemaal niks bij haha! Daarna snel naar het hotel gegaan en we zijn met z'n in de hot tub gesprongen! Geloof dat ik er wel 1,5 uur ingezeten heb! Foto's volgen snel!

Als allereerst zijn doorgetrokken naar Wellington, ook een erg mooie stad. Moet zeggen dat ik eigenlijk de haven heb gezien, want ik was zo moe van alle andere activiteiten en indrukken, dat ik niet meer echt in had om een museum te bekijken. Maar ik kom hier vast nog wel eens terug!

Daarna was het weer tijd om terug te gaan naar Auckland, een halve dag in de bus gezeten. Ik was ongelofelijk moe, maar wel echt voldaan van deze hele reis. Wat een belevenis! Heb ook een aantal leuke mensen ontmoet, dus dat is ook nog mooi meegenomen.

En nu weer met mijn stage bezig! Ik kan soms nog niet geloven dat ik alles wat ik net heb verteld, voor gratis heb gekregen, aangezien ik bij Stray werk. Ik heb het zo ongelofelijk getroffen met mijn stage, ben soms bang het nog steeds nog allemaal droom is. Maar ik zit echt in NZ!!!!

Zo, nu zijn jullie allemaal weer even bijgepraat en ik ben al mijn verhalen weer kwijt! Ik vermaak me hier nog steeds dus erg goed en om eerlijk te zijn, hoef ik nog even niet terug naar Nederland hihi :) Het gaat heel erg goed met me en er wordt hier goed op me gepast! Hoop dat daar ook alles goed is, vooral erg koud denk ik....

Lieve allemaal, tot heel snel maar weer, waar ik vast weer genoeg te vertellen heb! Zoals ze het hier zeggen:

See you soon mates!

Dikke zoen van een genietende Aleid :)

  • 19 Februari 2015 - 07:55

    Jut:

    Schatje, wat een top avontuur heb je mee mogen maken! Klinkt alsof je een goede stage trepanen hebt!
    Geniet er lekker van en ik hou je verhalen in de gaten!
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aleid

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 18234

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 01 Augustus 2015

Auckland

02 Januari 2010 - 24 Juli 2010

Als Aupair naar Engeland

Landen bezocht: