Teken van leven - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aleid Kamp - WaarBenJij.nu Teken van leven - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aleid Kamp - WaarBenJij.nu

Teken van leven

Blijf op de hoogte en volg Aleid

31 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve allemaal!

Even snel een update vanaf mijn kant.

Hier zit ik dan, helemaal aan de andere kant van de wereld met nog een behoorlijke jetlag! Zo'n reis hakt er toch wel flink in.

Mijn laatste paar dagen in Nederland waren vooral erg hectisch met veel spanning. Ik wilde iedereen graag nog even snel zien, dus heb dan ook nog even veel geborreld, gegeten en gelunchd met iedereen! Daarnaast heb ik zaterdag mijn afscheidsfeestje gehouden en dit was erg geslaagd! Ging gepaard met toch lichtelijk veel drank, maar vooral veel gezelligheid!

De maandag en dinsdag voor vertrek had ik nog een event waar ik samen met Brenda voorzitter van was. Wij hadden twee dagen georganiseerd voor tweedejaars bedrijfskunde MER studenten, zij hebben die dagen workshops gevolgd, gastsprekers gehad en bedrijven bezocht. Het was ontzettend leuk om dit te doen en vooral ook erg fijn, want daardoor had ik veel afleiding en hoefde ik niet meteen alleen maar aan Nieuw Zeeland te denken!

Woensdag was het dan eindelijk zover, de dag van vertrek! Toen ik mijn koffer aan het inpakken was realiseerde ik het me pas, na een half jaar wachten, regelen en spanning, zou ik die avond echt naar Auckland vliegen! Pap en mam hebben mij opgehaald vanaf huis en Elise reed met ons mee naar schiphol.

Nadat de koffer tien keer opnieuw moest worden ingepakt (het was allemaal ietsje te zwaar), kon ik eindelijk inchecken! Nog snel even wat vlaamse frietjes eten, al kreeg ik bijna geen hap door mijn keel! Daarna was het dan echt tijd om door de douane te gaan en heb ik afscheid genomen van pap, mam, jens, bob, elise, camiel, brenda en bernard. Heel lief dat zij allemaal speciaal naar schiphol zijn gekomen om mij uit te zwaaien!

En toen begon de vliegreis en dat was niet niks. In totaal ben ik 33 uur onderweg geweest en dit merk ik dan ook nog steeds. Eenmaal in Auckland aangekomen, stond mijn taxi al te wachten (geregeld vanaf mijn stagebureau). Stond een klein Indisch mannetje op te wachten en in de auto werd dan ook alleen maar Indische muziek gedraaid, heerlijk als je 33 uur gevlogen hebt.....

Eenmaal bij het appartement aangekomen, ben ik meteen in slaap gevallen. Ik heb alleen op dit moment een vervelende hoest door de airco, maar dat gaat wel weer over. De volgende ochtend heb ik mijn huisgenootjes ontmoet, Marlien&Kelly. En zij komen ook allebei uit het oosten, Marlien uit Enter en Kelly uit Ommen. Was dus wel weer toevallig en daardoor ook meteen gezellig.

We zijn daarna door gegaan naar de stad Auckland. Mijn eerste indruk van deze stad, is een hele gave stad met veel nationaliteiten. Overal zie je eettentjes en verschillende mensen lopen, heel grappig. Ook is het een zakelijke stad, veel hoge moderne gebouwen. We zijn een beetje door alle drukte heen gelopen en kreeg meteen een indruk dat dit zeker een geslaagde reis gaat worden.

's Avonds zijn we uiteten geweest, was ook erg gezellig. Daarna wilden we nog gaan stappen, maar eenmaal in het appartement aangekomen waren we zo moe, dat we met z'n allen naar bed zijn gegaan! En morgen natuurlijk mijn eerste stagedag!

Dit heb ik tot nu toe beleefd en ik denk dat het een goede start is. Soms besef ik me nog niet helemaal dat ik echt helemaal hier zit en knijp ik mezelf af en toe nog even hard in mijn arm. Het dringt nog niet helemaal door.... Maar dat komt vanzelf, ik heb er in ieder geval heel veel zin in!

Bij jullie is het nu 23:43 's avonds en zullen wel lekker aan het slapen zijn! Lieve allemaal, slaap lekker en tot het volgende verslag, waarin ik vast zal vertellen hoe mijn stage is!

Liefs Aleid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aleid

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 18220

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 01 Augustus 2015

Auckland

02 Januari 2010 - 24 Juli 2010

Als Aupair naar Engeland

Landen bezocht: