Examens, Uitgaan en Lente!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Aleid Kamp - WaarBenJij.nu Examens, Uitgaan en Lente!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Aleid Kamp - WaarBenJij.nu

Examens, Uitgaan en Lente!!

Door: Aleid Kamp

Blijf op de hoogte en volg Aleid

25 Maart 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lief zonnige Nederland!!

Hier ben ik dan weer even, het heeft eventjes geduurd.. Maar ben ook erg druk geweest de laatste tijd!! Nou ja, ik maak mezelf vooral heel erg druk, hihi!!

Afgelopen zaterdag is het officieel lente geworden en dat voel je hier ook!! Word warmer weer en de kinderen zijn 'iets' vrolijker!! Moet wel zeggen dat het nu regent, maar ja wat wil je ook: het blijft Engeland..

Ik was bij zondag gebleven, het weekend dat de broer en zijn vrouw van Sarnjeet op bezoek kwamen!! Was heel gezellig en ik geloof dat de kinderen zich ook heel erg goed hebben gemaakt.. Aliya viel bij het avondeten al in slaap!!

Maandag had ik weer cursus en dit was wederom weer erg gezellig!! Al moet ik wel zeggen, dat er bij ons in de klas niet zoveel gelachen worden.. Iedereen is zo serieus bezig met alles!! Misschien lachen Louise&ik ook iets teveel, maar ja, Aleid&zonder lachen, gaat uiteraard niet samen!!

Dinsdag kwamen er 2 vriendinnetjes van Aliya op bezoek! Kon je ook goed horen in het huis, was 1 groot kabaal.. Geloof dat de hele buurt gehoord heeft dat Aliya 2 vriendinnetjes op bezoek had. Heb ook af en toe maar even gezegd dat ze 'iets' zachter moesten doen. Anders was ik bang dat de buurvrouw zo op de stoep kon staan.. Voor de rest heb ik nog even gestudeerd voor mijn examen die de volgende dag zou plaats vinden.. Ook kwam Aliya in 1 keer naar mij toe, dat ik voor hun moest koken, schijnt hier in Engeland normaal te zijn! Als er vriendinnetjes tot 18:00 uur op bezoek zijn, moet diegene dus voor ze koken, A Tea noemen ze dat hier.. Dus heb maar spaghetti met pesto gemaakt, mooi makkelijk en vooral erg lekker!!

Woensdag had ik mijn examen. Speaking&listening. Geloof dat dit wel goed gegaan is, was niet al te moeilijk!! Je moest wel een presentatie in het Engels houden van 2 minuten en je had 1 minuut omdat voor te bereiden, dat was nog wel best wel lastig, maar heb er wel een goed gevoel over.. Nu 6 weken wachten en dan weten we de uitslag, laat ik jullie uiteraard weten!!

Na het examen ben ik met Louise nog even Abingdon ingeweest. Hebben koffie gedronken, nou dit was ook weer een heel avontuur. Kwamen namelijk binnen en toen stond er best wel een leuke jongen achter de kassa en die vond ons ook geloof ik wel leuk. Vroeg waar we vandaan kwamen bla bla bla, kortom een beetje flirten!! Toen moest Louise op een gegeven moment naar de wc, nou was allemaal goed gegaan. Maar nu komt het, toen moest Aleid naar de wc.. Dus ik naar de wc, wou ik dus doortrekken, dus ik trek aan een touwtje. Begon in 1 keer een rood zwaailicht te zwaaien en van alles te piepen.. Bleek dus dat ik aan het touwtje getrokken te hebben, waar oudere mensen aan kunnen trekken als ze hulp nodig hebben!! Nou ik kwam die wc uit, Louise lach helemaal dubbel en ik botste ook nog tegen die jongen op. De jongen kon er wel om lachen en zei: you are the funniest girl I have ever met. Dus jullie begrijpen wel weer: typisch een Aleid actie. Daarna hebben we nog even gewinkeld en ik heb een nieuwe zomerjas en zomerjurkje gekocht, ben helemaal verliefd!!

Donderdag sla ik over, want dat is niet zo bijzonder.. Vrijdag gingen Sarnjeet en Francesca een dagje naar Cambridge en hadden daar ook een overnachting. Dus ik moest op de kinderen passen. Was heel gezellig en 's avonds hebben we film gekeken. Was wel heel leuk, Aliya&Jasmine kwamen dicht tegen mij aankruipen onder de film, heel gezellig dus!!

Zaterdag om 9 uur ontbeten en rond 11 uur kwamen Sarnjeet en Francesca alweer thuis. Ben ik dus snel in de bus gestapt, want ik had een meeting met 20 andere aupairs en de reisorganisatie hier in Engeland. Was ook echt ontzettend gezellig!! Hebben eerst koffie gedronken in Oxford en ben daarna na het huis van Carmen (Nederlands meisje) geweest in Cholsey. Daar even geluncht en toen met 2 andere meiden naar Henley gereden, kennen jullie misschien wel van het roeien. Plaatsje is beroemd om het roeien en er schijnt daar ook een beroemde roeier hebben gewoond, goed van mij he dat ik dit allemaal weet?? In Henley hebben we wat gedronken en gegeten en vooral heel erg veel gekletst. Er waren ook nog andere aupairs bij, waren in totaal met z'n 15en, super gezellig dus!! Was wel een beetje jammer dat ik zo moe was van de avond daarvoor, want kinderen kosten energie. Heb dus weer allemaal nieuwe mensen ontmoet hier, echt ontzettend leuk!

Zondag heb ik niks gedaan, heerlijk lang geslapen en film gekeken en nog even wat leesexamens geoefend, want ik had afgelopen dinsdag mijn examen!

Maandag had ik weer cursus, wederom weer erg gezellig!!

Dinsdag had ik mijn leesexamen, wat denk ik ook wel goed gegaan is.. Al kan ik het moeilijk inschatten, omdat ik dat eigenlijk nooit kan met leesexamens.. Ook op deze uitslag moet ik weer 6 weken wachten, Engelsen doen er nogal lang over hier.

Nou en gister&vandaag weer van alles in het huishouden gedaan. Gister Aliya ook nog naar zwemles gebracht, dus heb weer genoeg gedaan!! Voor het weekend heb ik ook alweer plannen, ga vrijdag&zaterdag uit.. Examens zijn voorbij dus ik ga even lekker feesten!! Ook heb ik 2 dagen geleden een emailtje van een meisje uit Grove gekregen, die hier net 3 weken. En Grove is ongeveer 5 minuten van mij af, dus dat is wel heel handig en gezellig! Ga haar zaterdag ontmoeten en ze gaat dus ook mee uit, zodat zij ook wat andere mensen leert kennen.. Want tot nu toe heeft ze nog niemand leren kennen, omdat ze hier dus nog maar 3 weken zit!! Heb ik ook wel zin in, weer een nieuw iemand ontmoeten!!

Zoals jullie kunnen lezen vermaak ik me hier dus nog steeds uitstekend!! Mijn vriendenkring word maar groter en groter en dat is natuurlijk harstikke leuk!! Hoop dat daar ook alles goed gaat en dat de zon er volop schijnt.. Want de lente hangt in de lucht!!

Nou jullie zijn weer helemaal op de hoogte en ik zeg maar: tot de volgende blog vol avonturen!!

Dikke zoen voor jullie allemaal!! En alvast vrolijk pasen, ooh haha, zie net dat het nog een week duurt, nou ja zeg ik het volgende week nog een keer!! Heel veel liefs!!!


  • 27 Maart 2010 - 21:07

    Tante Willy:

    hallo Aleid in avontuurlijk Engeland.
    Gezellig om je zo te volgen, hier is de lente ook gestart, overal narcissen,paaslelies in Brabant, en uitbottende struiken.Met Pasen hebben we nog geen plannen.Jan-Willem is 2-4 jarig, we gaan er eten,hij heeft net als jullie veel tentamens.
    We zullen extra kaarsjes voor jullie branden.

    Meiske groetjes van ons en veel plezier over zee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Als Aupair naar Engeland

Recente Reisverslagen:

02 September 2010

En dan is het voorbij..

13 Juli 2010

Andere zus op bezoek

16 Juni 2010

Zus op bezoek!!

16 Mei 2010

Avontuur na avontuur!

19 April 2010

Even updaten!!
Aleid

Actief sinds 19 Dec. 2009
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 18252

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 01 Augustus 2015

Auckland

02 Januari 2010 - 24 Juli 2010

Als Aupair naar Engeland

Landen bezocht: